California dreaming - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Naomi en Robert - WaarBenJij.nu California dreaming - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Naomi en Robert - WaarBenJij.nu

California dreaming

Blijf op de hoogte en volg Naomi en Robert

16 Augustus 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

San Francisco wat een mooie stad! Allereerst, bedankt voor alle tips! Keep them coming;)

Even naast de stad verbleven we in Oakland. We zijn de eerste dag naar de Fishermanswarff in San Francisco geweest waar we de Pier 39, omringd door walgelijk ruikende, doch mooie, zeehonden, hebben bewonderd. Het lijkt net een soort pretpark maar dan zonder achtbanen.
Zo zijn we de Bay Bridge tussen San Francisco en Oakland, inmiddels al 6 keer, over gereden en over de meest steile straten waaronder de Lombard Street gegleden. We scheten honderd kleuren in die straat! Maar het is goed gegaan... Ook in het Golden Gate Park hebben we op een originele manier rondgereden, namelijk met een two-person coach bike, waar onze conditie flink op de proef werd gesteld.

De tweede dag zijn we, na gebruikelijke ochtend koffiedrap van Starbucks, naar Napa Valley gereden, en wat een mooi gebied is dat! Laten we het zo zeggen , aan ultimate country radio zenders geen gebrek. De wijngaarden en de wildernis in het zogenaamde Skyline Park waren indrukwekkend. Helaas en gelukkig, geen ratelslangen of mountain lions gezien. Later op de dag zijn we dan uiteindelijk naar de beroemde Golden Gate Bridge gereden waar we vanuit de ijskoude en mistige gebergtes mooie fotos hebben kunnen maken. Natuurlijk zijn we er ook met onze auto overheen gereden, wat was dat cool.

Zo leren we ook de Amerikaanse way of life kennen: calorieën staan achter elke maaltijd (niet dat ze er naar kijken, maar het staat er wel), je mag links en rechts inhalen, je betaald standaard fooi in een restaurant, ze vragen altijd hoe het gaat als je ergens binnen komt en de Amerikanen zijn oprecht trots op hun land.

En wat zijn we blij met de auto, maar wat minder blij met de files... Echter, je ziet dan wel wat van de stad. Zo hebben we vrijwel de gehele stad en omgeving gezien vanuit onze decadente Ford Fusion hybrid (ga het maar googlen) ;-)

Trouwens, foto's volgen later...!!

• 16 Augustus 2014 - 11:25

Je Grote Zus:

Omdat jullie genieten geniet ik mee ;)
    Om uit die auto te komen...
    is Alcatraz en de tram misschien nog een optie om te doen.
    En Alamo ( zes huisejes die de aardbeving in 1989!! hebben doorstaan ) lijkt me toch ook wel schattig.

• 16 Augustus 2014 - 12:34

Christine:

Genieten voor jullie!
    ook genieten voor ons om jullie zo te kunnen volgen, heel erg leuk, dank daarvoor!
    enjoy!! liefs, Christine.

• 17 Augustus 2014 - 11:43

Aafke:

Wat klinkt dat allemaal spannend en avontuurlijk! Leuk dat jullie al zoveel hebben gezien! Ben benieuwd naar jullie volgende verhalen :)

Liefs aaf xx

• 17 Augustus 2014 - 12:54

Noor <3:

Jaaaaa ik mis inderdaad de foto's!! Ik hou zoooo van plaatjes kijken haha :P....
    En valt me nu pas op: maar wat een ge-wel-di-ge profielfoto haha, jullie zijn echt een te cute stel :)!!
    Klinkt allemaal super avontuurlijk, heel gaaf dat jullie dit doen :)!! Maar wie schrijft deze leuke stukjes eigenlijk ;)?? Of doen jullie dat lekker burgerlijk samen (en gelijk hebben jullie hoor hihi, ik plaag maar wat)?
    Nog één, nog één!!! Ben benieuwd naar de volgende avonturen!!
    Kussiessss <3