Roadtrip door de nationale natuurparken - Reisverslag uit Watsonville, Verenigde Staten van Naomi en Robert - WaarBenJij.nu Roadtrip door de nationale natuurparken - Reisverslag uit Watsonville, Verenigde Staten van Naomi en Robert - WaarBenJij.nu

Roadtrip door de nationale natuurparken

Door: geschreven door een fantastisch individu ;-)

Blijf op de hoogte en volg Naomi en Robert

19 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Watsonville

Op het moment van dit schrijven zijn we in Motel 6, gelegen in Watsonville tussen Santa Cruz en Monterey Bay, om de kust van Californië te bezichtigen. De afgelopen dagen hebben we, na menig ontbijt bij IHOP, de meest prachtige parken van de latino staat gezien.

We begonnen in Yosemite national park waar we tot grote hoogtes zijn gestegen. Om het prachtige Glacier point te bereiken hebben we lang moeten rijden langs afgronden van hoger dan 7.000 voet! Angstaanjagend voor de stadsdiva met een niagra waterval van zweet in de bilnaad en tevens bestuurder onder ons, maar ook heel indrukwekkend!

Na uren in de auto te hebben gezeten om deze onvergetelijk mooie ervaring te kunnen beleven, hadden we het op de weg naar beneden toch wel even zwaar door de grote druk die er bij komt kijken tijdens zo'n daling. Maar we kunnen die anders zeggen dan dat dit het absoluut waard was.

De volgende dag zijn we na een goede nachtrust in Fresno naar het Sequioa national park gegaan dat bekend staat om haar hoge en zeer oude bomen van meer dan 3.000 jaar oud! Na te hebben gezegd dat we blij waren dat we de grote hoogtes al achter de rug hadden kwamen we onderweg naar het park de borden tegen van respectievelijk 5.000, 6.000 en 7.347 feet tegen... Eenmaal aangekomen hebben we de grootste boom van de wereld mogen bewonderen met de naam General Sherman (wellicht leuk googlevoer). Deze boom is meer dan 2.200 jaar oud en heeft omtrek van 31 meter. Om het beeld te kunnen relativeren kan je zien alsof je een muis bent die tegen een mens opkijkt. Heel bijzonder en indrukwekkend was het absoluut!

Morgen zullen we afreizen naar Santa Cruz om daar het stadje en de boardwalk te bezoeken en uiteraard van het strand te genieten!

De foto's maken we voornamelijk met fotocamera's waardoor we deze helaas nog niet online kunnen zetten door gebrek aan computers.

Jullie horen snel weer van ons en God bless America! ;) (je gaat toch citeren als je in iedere hotelkamer een "Holy Bible" vindt).

• 19 Augustus 2014 - 09:44

Aafke:

Dat klinkt eng om langs van die hoge afgronden te rijden, dapper van jullie!
    Nooit geweten dat er zulke grote bomen bestaan, klinkt heel indrukwekkend!

Leuk dat jullie ons zo op de hoogte houden van jullie reis :)

Kus aaf xx

• 19 Augustus 2014 - 10:11

Je Grote Zus ;):

Gadver! ( om maar in Roxanne-taal te spreken ;D )
    Wel leuk dat jullie afwisselen met het schrijven van de verslagen.

• 19 Augustus 2014 - 10:31

Michel:

Beste Naomi en Robert,

Klinkt fantastisch! Goed om te horen dat jullie naast oog voor elkaar ook oog voor de natuur hebben. Als ik het goed lees zijn de afdalingen met de automaat wat lastig. In manual zetten en terugschakelen indien dat mogelijk is op deze limousine. Ik schaam mij diep voor mijn zoons laksheid tav het behalen van zijn rijbewijs. Geniet en blijf schrijven. Leuke foto! X Papa

• 19 Augustus 2014 - 11:22

Tip in Monterey:

Stevenson House
    Monterey State Historic Park, Monterey, CA

Part of a collection of historic buildings, Stevenson House is where Robert Louis Stevenson penned some of his most famous works. Here you can view a collection of memorabilia dedicated to his life.

• 19 Augustus 2014 - 11:36

Christine:

Geweldig!
    Wat een mooie reis maken jullie.
    En nogmaals dank dat we mee mogen genieten.
    Goed dat jullie al in yosemite zijn geweest, daar zijn nu grote bosbranden, ik ben blij dat jullie daar weg zijn.
    Goede reis verder en tot de volgende keer!
    Liefs.

• 19 Augustus 2014 - 11:48

Noor <3:

Jaaaaa leuke foto schatjes!!!! Dan wel niet van de omgeving haha maar toch leuk om die blije koppies te zien :D!!
    Klinkt nog steeds allemaal geweldig!! Rij voorzichjes.

Kusjessss :D and God bless you two sweetie pies ;)

• 19 Augustus 2014 - 14:58

Tip in Santa Cruz:

In California zijn er twee seizoenen om aan "whale spotting" te doen. Van ongeveer midden april tot december kan je hier vooral bultruggen, blauwe walvissen, orka's en dolfijnen bewonderen. Van midden december tot midden april kan je dan weer grijze walvissen alsook dolfijnen gadeslaan.

• 19 Augustus 2014 - 17:27

Joelle:

Heel erg leuk om deze stukjes te lezen :) Jullie hebben het goed naar jullie zin zo te horen!
    Tof dat jullie naar Yosemite zijn geweest, jaloers!
    Ik zal proberen om met wat tips te komen als jullie naar La-La Land gaan.
    Veel plezier!!! x