Hollywoodsterren on the road - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Naomi en Robert - WaarBenJij.nu Hollywoodsterren on the road - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Naomi en Robert - WaarBenJij.nu

Hollywoodsterren on the road

Blijf op de hoogte en volg Naomi en Robert

28 Augustus 2014 | Verenigde Staten, San Diego

Lief thuisfront,

Allereerst hebben wij de eer u mede te delen dat alles ons zeer goed vergaat en dat de zon volop schijnt! ;)

Na onze tocht langs de Big Sur zijn we na veel kronkelwegen aangekomen in het beloofde land genaamd Los Angeles! Vol goede moed gingen we rond het middaguur richting de the Walk of Fame om in daglicht de sterren te bewonderen. Uiteraard gekleed als echte hollywoodsterren, maakten wij onze opmars naar Hollywood Boulevard. Echter het richtingsgevoel van onze kaart liet even te wensen over. Door deze misstap aan de hand van de prehistorische wijze van navigeren, hebben wij 3 uur en vele mijlen gelopen over een afstand die normaal gesproken 40 minuten duurt. Zodoende hebben wij de Walk of Fame enkel in het donker mogen aanschouwen maar hebben wij wel alle uithoeken van de stad gezien, waaronder de buurten waar we achteraf van hoorde dat we er beter niet konden komen. Dit werd verteld door onze taxi chaffeur die ons terugbracht naar onze auto die wij vrij dichtbij hadden geparkeerd maar niet meer wisten te vinden. Wij hebben onze bolide uiteindelijk gelokaliseerd aan de hand van een McDonald's bonnetje dat wij gelukkig niet hadden weggegooid. Wij hadden namelijk na het parkeren eerst van de delicatessen genoten van de lokale fastfoodketen waar wij naast geparkeerd stonden. Na dit avontuur en enige blaren verder, was onze eerst dag hier al voorbij.

De volgende dag zijn we Beverly Hills ingereden om de villa's en uitaard de Hollywood sign te bewonderen. (Zie foto) Vervolgens zijn we nog langs een aantal huizen gereden in de sterrenwijken van LA in de hoop een celebrity tegen te komen die ons de weg naar Compton, waar wij verbleven, kon aanwijzen. Echter was dit zoals vermoedt tevergeefs.

Aangezien we toch alle tijd van de wereld hebben, zijn we nog een stukje richting het zuiden afgereisd naar San Diego, de stad waar we niet veel van verwacht hadden. Deze verwachting bleken totaal ongegrond toen we aankwamen in de stad waar de zon altijd schijnt! Dit bleek wel toen we onder de laag vliegende toestellen heenreden richting de San Diego Zoo. Hier hebben we praktisch alle dieren van de wereld kunnen bezichtigen en uitaard voor jullie op camera vastgelegd. Voor de luiaards en oude garden onder ons, reden er zowaar bussen door rond door het park of kon men een scootmobile huren.

De volgende dag, tevens de dag van dit schrijven, hebben wij de indrukwekkende Pearl Harbor memorial bekeken dat omringd was door naval bases, aircraftcarriers en straaljagers.

Vervolgens zijn wij richting Joshua Tree National Park gereden. We hadden wederom geen idee wat we konden verwachten maar het bleek een adembenemend gebied te zijn met vele bomen en rotsen. Hier hebben wij tevens een prachtige zonsondergang gezien na een avontuurlijke klim-expedetie op de rotsen. Voor een impressie: zie foto.

Na deze sightseeing tour hadden we nog een lange rit voor de boeg naar onze verblijfplaats van vanavond, Ridgecrest. Hier werden wij warm onthaald door de lokale politie die zojuist bij ons motel een vrouw een boeien had geslagen. Geen zorgen hoor, het is hier gewoon veilig!

Morgen zullen wij na een goede nachtrust afreizen naar Death Valley.

To be continued...

• 28 Augustus 2014 - 09:32

Kleine Grote Broer:

hahah toch wel handig dus af en toe langs de Mac te gaan ;)
    en de foto van Joshua Tree National Park.. hebben jullie die op google gezet?

• 28 Augustus 2014 - 13:54

Angel In The Sky:

Tom Waits - San Diego Serenade

Never saw the morning 'til I stayed up all night
    Never saw the sun shine 'til you turned out the lights
    Never saw my home town until I stayed away too long
    Never heard the melody until I needed the song

I never saw the white line 'til I was leaving you behind
    I never knew I needed you 'til I was caught up in a bind
    I never spoke 'I love you' 'til I cursed you in vain
    I never felt my heartstrings until I nearly went insane

I never saw the east coast 'til I moved to the west
    I never saw the moonlight until it shone off your breast
    I never saw your heart 'til someone tried to steal, tried to steal it away
    I never saw your tears until they rolled down your face

I never saw the morning 'til I stayed up all night
    I never saw the sunshine 'til you turned out the light
    I never saw my hometown until I stayed away too long
    I never heard the melody, until I needed the song

• 28 Augustus 2014 - 14:32

Mærten Will.i.am:

Oh my, "om in daglicht de sterren te bewonderen": wat. een. poëtisch. pareltje! (nb. komt vast uit een of andere louche reisgids, haha). Dat van de kaart en het kwijtraken van de auto verbaasd me niks: twee 'dwarrels' in het 'Land van alle Mogelijkheden' en ze beleven avonturen voor 10 (lees: lang leve McDonalds)! Betreft de blaren hebben jullie ook niks te 'maaren', want pijn = fijn en, het was het vast de moeite waard, niewaar? (#insidejoke) Dit bericht wordt overigens getikt vanuit 'jullie' oude kamer: voor de vorm, én vanwege het feit dat de schoonmaker weliswaar keurig de gang heeft gedaan, maar alle losse spullen op diezelfde gang rücksichtloss hierin heeft gesmeten (!). Met verdere berichten van het thuisfront zal ik jullie echter niet vervelen, net zomin ik zal klagen en jullie vragen wat zon deze kant op te sturen! Jullie worden in ieder geval gemist, doch deze blog en de sublieme pheateaux ("Willen we meer of minder foto's?" - "Meer! Meer! Meer!") maken een boel goed. San Diego doet me trouwens denken aan de Playmobile-sherif die ik vroeger had, of zit ik dan fout? Nu ja goed, tot zover en blijf genieten: ltrzx MW

• 28 Augustus 2014 - 15:59

Noor <3:

Wauw!!! Wat een avonturen :D!! Wat had die vrouw gedaan?! Hihi wees voorzichjes he ;)!!
    Mooie foto's en wat zien jullie er netjes uit ;) (ja eigenlijk doel ik dan natuurlijk op het jasje van Robert haha, very Hollywood like). Meeeer foto's!!!
    Tot snel sweetiepiessss!!!

Kusjes

• 28 Augustus 2014 - 22:06

Christine:

Leuk die foto van twee hollywoodsterren!!
    Wel terugkomen hoor en je niet laten strikken voor een movie.
    Gelukig was de speurtocht overdag toen het licht was....
    Geniet maar fijn verder!
    liefs, XX

• 30 Augustus 2014 - 11:51

Aafke:

Leuk die foto's! Begin wel beetje jaloers te worden op jullie reis :) klinkt allemaal heel leuk! Hoop dat jullie voetjes alweer een beetje bij zijn gekomen van de toeristische route door LA.

Liefs xx