Regen in de sunshinestate - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Naomi en Robert - WaarBenJij.nu Regen in de sunshinestate - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Naomi en Robert - WaarBenJij.nu

Regen in de sunshinestate

Blijf op de hoogte en volg Naomi en Robert

28 September 2014 | Verenigde Staten, Miami Beach

Daar zijn we weer!

De afgelopen twee weken heerlijk in Florida verbleven met helaas de nodige afwisseling van regen en zonneschijn. En daarmee bedoelen we echt harde regen, maar gelukkig hadden we de auto destijds nog om in te schuilen. Het uitstapje naar de Everglades ging gelukkig nog door ondanks het regenachtige weer. We zijn met een airboat het moeras doorgevaren met de nodige oordoppen in voor degenen die niet doof wilden worden door de motor. Daar kwamen we aan bij een steiger waar mama alligator anderhalve week geleden haar ruim 50 eieren had gelegd en ons hartelijk begroette bij aankomst. De overgebleven baby alligators lagen rustig te chillen in het moeras. Er waren van de vijftig kindjes nog maar twintig over. De papa alligator lag aan de andere kant van de steiger waar hij het land op werd gelokt door onze begeleider die tevens inheemse geluiden aan het maken was toen hij de alligators riep. Bleek achteraf dat hij geluiden maakte van baby alligators zodat de ouders sneller zouden reageren. Het zijn namelijk erg luie beesten, behalve als ze honger hebben...

Zo wilden we zelf ook nog op avontuur, dus namen we een onverharde zijweg met de auto 'into the wildlife preserve'. Hier werden we verrast door twee herten die de weg oprenden en net zo verrast en geschrokken meteen weer terug het bos inrenden. Naast vele mooie vogels (geen idee welke soorten) wilden we eigenlijk wel een alligator in zijn natuurlijk habitat spotten. En na vele stops en gekoekeloer werd de auto in zijn achteruit gezet, want er lag er een in het water te staren naar ons. Gezien de afstand tussen ons en het water stapten we uit en kijkend over de reling zagen we tot onze schrik nog een alligator naar ons staren! Met trillende beentjes een foto gemaakt, want zo in het wild is toch wel even anders dan in de dierentuin.

Op weg naar huis toe werd de auto nogmaals in zijn achteruit gezet aangezien er een, volgens ons, een krokodil lag in iemands achtertuin. Wat overigens heel normaal is hier in Florida is dat je zo nu en dan een deel van het jaar een alligator op bezoek krijgt in je achtertuin. Zo heeft de oom van Robert ook weleens een alligator in zijn tuin gehad, maar was deze al eerder dit jaar uit zichzelf weggelopen. Krokodillen zijn zeer zeldzaam en er zijn er nog maar ongeveer duizend van over. Alligators daarentegen zijn er in grote getalen. Hiervan zijn er ongeveer 1,6 miljoen.

Ook zijn we naar de Keys gereden met als eerste stop in Key Largo. We waren van plan om met een zogenaamde 'glassboat' de zee op te gaan waar we door een glazen bodem van de boot de zee en zijn bijzonderheden konden bewonderen. Echter, vanwege de regen in deze 'sunshinestate' ging de excursie niet door. We hebben enigszins minder goede dagen uitgekozen om buiten wat te gaan doen...

Uiteraard zijn we naar de Orlando premium outlets gereden om daar van de beste deals gebruik te maken in de designer wereld. Met een tevreden gevoel en wat tassen in de hand zijn we weer teruggereden.

Florida is een jonge staat waar de culturele hotspots en sightseeing nog zullen groeien met de jaren en nu nog erg beperkt zijn, maar het is een mooie en zonnige staat (wanneer het niet keihard regent...) met een heldere blauwe lucht en groene natuur.

Zo zijn we uiteindelijk geeindigd in Miami Beach! In deze regio van Miami is er veel Art Deco stijl te vinden. Art Deco is een stijl van architectuur en oogt tropisch. Ook in Miami regende het de eerste dag... Gelukkig zat de supermarkt onder ons hotel en vermaakten wij ons wel met een snackje en drankje op de kamer-suite. De volgende dag zijn we de omliggende musea afgegaan in Miami Beach: het Bassmuseum, Holocaust memorial, het Wolfsonian en het world erotic art museum. Uiteraard kwam de zon weer tevoorschijn en hebben we ons eerste echte dagje strand gepakt. Echter, voor de vrouw een genot, maar de man kan niet zo lang stil liggen...

Vanavond van ons laatste avondje genieten en morgen alweer vroeg (lees: redelijk brakjes) de veren uit om uit te checken.

• 28 September 2014 - 22:38

He's imagining how well you'd fit within his skin

Never dip your hat and stop to talk awhile
    Never run, walk away, say good-night, not good-day
    Clear the aisle but never smile at Mister Crocodile

You may very well be well bred
    Lots of etiquette in your head
    But there's always some special case, time or place
    To forget etiquette

Never run, walk away, say good-night, not good-day
    Clear the aisle but never smile at Mister Crocodile

• 28 September 2014 - 22:48

Je Grote Zus :D:

Vroeg uitchecken ( 11.00u? ).....dus dat betekent dat jullie je moeten vermaken tot na het avondeten.
    Maar ga er van uit dat jullie ergens in het zonnetje de dag wel doorkomen.
    Vanaf deze plek wens ik jullie een hele goede reis!

We zullen naar jullie uitkijken en dinsdag zien we elkaar weer.

• 29 September 2014 - 00:06

Aafke:

Dat klinkt spannend! Lijkt me best eng een alligator zo dicht in de buurt zonder glaswand ertussen! Jammer dat het af en toe wat minder mooi weer was, hoop dat jullie morgen dan een zonnige dag hebben!

Ben ontzettend benieuwd naar alle foto's van jullie reis, klinkt allemaal zo gaaf!

Geniet er nog van!

Liefs aaf xx

• 29 September 2014 - 10:51

Christine:

Ach zo nu en dan een buitje, ...het is in elk geval niet koud..., wees blij dat je geen hurricane hebt gehad, het is er nl. wel het seizoen voor...
    Jullie hebben het volgens mij geweldig gehad, heel fijn.
    Een hele goede reis terug!!
    Tot dinsdag, XXX
    mama